Materiály k semináři
- Text k semináři
- Zdrojové kódy k semináři
- Nastavení vývojových prostředí pro JavaFX
- OpenJFX (JavaFX)
- Getting Started with JavaFX
- Java FX (JDK 8)
Úkoly
S využitím knihovny JavaFX naprogramujte jednoduchou aplikaci pro kódování textu pomocí Caesarovy šifry.
- Bude se skládat z jednoho okna.
- V okně budou:
- textová oblast pro nezašifrovaný text,
- textová oblast pro zašifrovaný text,
- textové pole udávající počet znaků, o kolik pozic se má každý znak šifrovaného textu posunout,
- popisky jednotlivých textových polí,
- tlačítko zašifrovat, jehož stisknutím se nezašifrovaný text zašifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- tlačítko dešifrovat, jehož stisknutím se zašifrovaný text dešifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- menu, přes které půjde taktéž spustit šifrovaní/dešifrování a ukončit aplikace.
- Předpokládejte, že přípustné znaky v kódovaných zpravách jsou jen velká písmena A až Z, mezera a tečka.
- Pokud uživatel zadá neplatný vstup, bude o tom nějak informován.
- Aplikace bude mít proti verzi pro Swing ještě jednu volbu: "vysvětli", která otevře nové okno, kde bude konkrétně zobrazeno, jak se jednotlivé znaky šifrovaly, resp. dešifrovaly.
Poznámky
- Použijte vhodné komponenty a layout-managery. Konkrétní požadavky na použité komponenty nejsou kladeny.
- Aplikaci vytvořte tak, aby odpovídala běžným konvencím grafických aplikací a bylo ji možné použít bez předchozího zaškolení obsluhy.
- Nepoužívejte nástroje pro tvorbu formulářů z IDE ani jazyk FXML!
Vyřešené úkoly budou zkontrolovány na semináří.