Materiály k semináři
Úkoly
S využitím knihovny Swing naprogramujte jednoduchou aplikaci pro kódování textu pomocí Caesarovy šifry.
- Bude se skládat z jednoho okna.
- V okně budou:
- textová oblast pro nezašifrovaný text,
- textová oblast pro zašifrovaný text,
- textové pole udávající počet znaků, o kolik pozic se má každý znak šifrovaného textu posunout,
- popisky jednotlivých textových polí,
- tlačítko zašifrovat, jehož stistknutím se nezašifrovaný text zašifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- tlačítko dešifrovat, jehož stistknutím se zašifrovaný text dešifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- menu, přes které půjde taktéž spustit šifrovaní/dešifrování a ukončit aplikace.
- Předpokládejte, že přípustné znaky v kódovaných zpravách jsou jen velká písmena A až Z, mezera a tečka.
- Pokud uživatel zadá neplatný vstup, bude o tom informován v dialogovém okně.
Poznámky
- Použijte vhodné komponenty a layout-managery. Konkrétní požadavky na použité komponenty nejsou kladeny.
- Aplikaci vytvořte tak, aby odpovídala běžným konvencím grafických aplikací a bylo ji možné použít bez předchozího zaškolení obsluhy.
- Nepoužívejte nástroje pro tvorbu formulářů z IDE!
Vyřešené úkoly zašlete do 16.3.2022 17:00 CET na email roman.vyjidacek@upol.cz s předmětem: JJ2_03. Zasílejte pouze zdrojové kódy. Pokud chcete zdrojové kódy poslat zkomprimované, použijte formát zip..